Rejestrowane w programie StudioSystem dane mogą być prezentowane w formie zestawień. Narzędziem do konfiguracji zestawień jest element modułu Konfiguracja – INFORMACJE Zestawienia. Najczęściej używanymi obiektami programu używanymi w zestawieniach to tabela danych i kalendarz.
Zestawienia udostępniane są w programie w postaci submenu, które jest dynamicznie budowane na podstawie listy zdefiniowanych zestawień. Pojedyncze zestawienie może również zostać tak skonfigurowane aby dynamicznie utworzyć menu zestawień. Poszczególne pozycje zbudowanego submenu wyświetlają określone zestawienie – uruchamiają transakcję, która jest przypisana do zestawienia.
Widok INFORMACJE Zestawienia:
Polecenia w widoku Zestawienia:
- Eksport Excel – polecenie w menu hanburger.
- Dodaj – polecenie wyświetla formularz dopisania zestawienia.
- Edycja – polecenie otwiera formularz edycji wybranego zestawienia.
- Usuń – polecenie umożliwia usunięcie zestawienia.
- Instrukcja – polecenie otwiera edytor tekstu. Zapisana w edytorze treść jest używana do generowania dokumentacji programowej.
Kolumny w widoku Zestawienia:
- Aktywne – znacznik określa, czy zestawienie jest widoczne w programie.
- Grupa – kod dla zestawień, które mają być wyświetlone jako jedna pozycja submenu.
- Tekst – nazwa wystawienia, która jest wyświetlana jako nazwa pozycji zbudowanego submenu.
- Transakcja do uruchomienia – nazwa transakcji uruchamianej przez pozycję submenu.
- Parametry – parametry uruchomienia transakcji zdefiniowanej dla zestawienia.
- PRX – systemowe oznaczenie elementu modułu Konfiguracja – ZES.
- Rola – nazwa roli programowej, w której ma być uruchamiane zestawienie.
- Id – numer rekordu w bazie.
- Refno – systemowo nadawany numer referencyjny zestawienia.
- UNIQUEID –
Czytaj więcej:
Konfiguracja INFORMACJE TABS – Zakładki
Uruchamianie kliku transakcji w jednym oknie umożliwia transakcja j_tab.aspx. Wybrane transakcje wywoływane są przez wybór zakładek umieszczonych w lewym panelu bocznym. Wykorzystanie j_tab.aspx w programie wymaga zdefiniowania jaka akcja ma zostać wykonana po wybraniu zakładki. Dopisanie i konfiguracja zakładek wykonywana jest w module Konfiguracji, pozycji menu INFORMACJE >> TABS – Zakładki. Instrukcja dotycząca transakcji j_tab.aspx znajduje
Konfiguracja MENU – Grupy
Platforma StudioSystem umożliwia firmom szybkie tworzenie pozycji menu i zarządzanie nimi. Zapewnia możliwość dostosowywania pozycji za pomocą obrazów, opisów a także tworzenia całych menu z sekcjami, kategoriami i filtrami.
Konfiguracja MENU – Pozycje menu
Funkcja ustawień menu umożliwia firmom dostosowywanie pozycji menu na różne sposoby. Mogą wybrać wyświetlanie swoich pozycji menu w określonym stylu, takim jak siatka lub lista, lub mogą tworzyć niestandardowe projekty, aby ich menu było bardziej atrakcyjne wizualnie. URUCHOMENIE Definicję menu wykonujemy w module Konfiguracja. Narzędziami do konfigurowania menu są elementy Konfiguracji: Grupy, Pozycje MENU i SUBMENU
Konfiguracja TOOLBAR SUB_MENU
TOOLBAR SUB_MENU to jedno z narzędzi modułu Konfiguracja. Pozwala na skonfigurowanie poleceń używanych w zestawieniach danych. TOOLBAR SUB_MENU związane jest z konfiguracją TOOLBAR MENU. Pozwala na sformatowanie dla przycisków paska poleceń rozwijanej listy pozycji menu. TOOLBAR SUB_MENU to element modułu Konfiguracja należący do grupy pozycji menu WIDOKI. Pola tabeli z pozycjami TOOLBAR SUB_MENU oraz przyciski paska poleceń są takie
j_grid.aspx – dopisanie, edycja widoku
Platforma StudioSystem oferuje użytkownikom niespotykany dotąd poziom kontroli i możliwości dostosowywania w zakresie tworzenia danych i zarządzania nimi. Jedną z najważniejszych funkcji platformy jest możliwość konfigurowania kolumn w tabeli. Ta funkcja umożliwia użytkownikom dostosowanie struktury i formatu danych, ułatwiając zarządzanie i analizę.