logo-softwarestudio-2020-600

Konfiguracja MENU – Grupy

Platforma StudioSystem umożliwia firmom szybkie tworzenie pozycji menu i zarządzanie nimi. Zapewnia możliwość dostosowywania pozycji za pomocą obrazów, opisów a także tworzenia całych menu z sekcjami, kategoriami i filtrami.

Funkcja ustawień menu umożliwia firmom dostosowywanie pozycji menu na różne sposoby. Mogą wybrać wyświetlanie swoich pozycji menu w określonym stylu, takim jak siatka lub lista, lub mogą tworzyć niestandardowe projekty, aby ich menu było bardziej atrakcyjne wizualnie.

Bez względu na wybraną metodą nawigacji w programie, każda wersja wymaga zdefiniowania menu, które będzie określać jakie transakcje użytkownik danej roli może uruchomić. To jest podstawowa konfiguracja uprawnień użytkownika.

Wybór rodzaju menu i przypisane do użytkownika wykonywane jest w module Administracja, w kartotece Użytkownicy. W formularzu edycji kartoteki użytkownika, w parametrze Rodzaj menu wybierana z listy i zapisywana jest nazwa transakcji dla rodzaju menu:

  • DefaultSoftwareStudio.aspx
  • DefaultLeftMenu.aspx

Definicja menu jest wykonywana w module Konfiguracja. Narzędziami do konfigurowania menu są elementy Konfiguracji: Grupy, Pozycje MENU i SUBMENU – dostępne jako pozycje polecenie MENU.

Usługi informatyczne

  • Grupy – czyli określenia ogólnych grup przycisków lub zakładek. Nadrzędny element w zakresie konfiguracji menu.
  • Pozycje MENU – czyli zbudowanie w ramach danej grupy listy poleceń uruchamiającej konkretną wybraną transakcję np. listę towarów, listę dokumentów, formularz dopisywania lub SUBMENU.
  • SUBMENU – menu wyświetlane w oknie głównym programu, uruchamiane przez Pozycję MENU.

Poprawną kolejnością jest dopisanie jako pierwszej grupy menu, następnie do grupy menu możemy dopisywać pozycje.

Instrukcje konfiguracji pozycji menu i submenu:

Konfiguracja MENU – Pozycje menu

Konfiguracja MENU – SUBMENU

GRUPY

Zestawienie grup menu – widok Menu grupy.

Konfiguracja MENU - widok Menu grupy

Polecenia widoku Menu grupy:

  • Eksport Excel – polecenie dostępne w menu hamburger.
  • Dodaj – polecenie wyświetla formularz dopisania grupy menu.
  • Edycja – formularz edycji grupy menu.
  • Kopia – umożliwia skopiowanie istniejącej grupy menu.
  • Usuń – polecenie pozwala na usunięcie wybranej grupy.
  • Dokumentacja – polecenie wyświetla formularz dopisania informacji do instrukcji, która może zostać automatycznie wygenerowana.

Kolumny w tabeli grupy menu :

  • Aktywne – aktywność grupy menu. Grupy nieaktywne nie są wyświetlane w menu użytkownika.
  • Grupa – nazwa grupy menu. Grupy należy zapisywać wielkimi literami.
  • Tekst – wyświetlana nazwa grupy menu. Zalecane jest zapisywanie nazwy grupy wielkimi literami.
  • Transakcja do uruchomienia – nazwa transakcji, która zostanie uruchomiona po użyciu grupy menu.
  • Parametry – parametry dla wybranej transakcji.
  • PRX – programowy symbol rodzaju pozycji menu.
  • Rola – symbol roli programowej.
  • ID – numer identyfikacyjny pozycji w bazie.

Polecenie DODAJ

Polecenie wyświetla formularz dopisanie grupy menu:

Konfiguracja MENU - formularz dopisania grupy

Pola formularz dopisania grupy menu:

  • Aktywne – znacznik określający, czy grupa menu jest wyświetlana w programie.
  • Rola – rola użytkowników, w której wyświetlane jest menu. Pole obsługiwane przez skorowidz ról użytkowników.
  • Grupa – nazwa grupy. Zapisywana wielkimi literami, bez polskich znaków, znaków specjalnych.
  • Name – nazwa grupy. Zapisywana wielkimi literami, bez polskich znaków, znaków specjalnych. W parametrze zapisywana jest taka sama wartość jak w parametrze Grupa.
  • Tekst – nazwa grupy wyświetlana w programie, tekst w pozycji menu.
  • Opis dodatkowy – dodatkowe informacje dotyczące grupy menu.
  • Transakcja do uruchomienia – nazwa transakcji, która będzie uruchamiana po wybraniu grupy z poziomu programu. Parametr nie używany w przypadku grup menu.
  • Parametry transakcji – dotyczą transakcji zapisanej w parametrze Transakcja do uruchomienia. Parametr nie używany w przypadku grup menu.
  • Kolejność – kolejność grupy menu w pasku menu.
  • Obrazek 16
  • Obrazek 32 – ścieżka dostępu do pliku, który będzie wyświetlany jako ikona pozycji menu.

Polecenie EDYCJA

Polecenie Edycja, po zaznaczeniu danego wiersza wyświetla formularz taki sam jak przy poleceniu Dodaj. W formularzu edycji możemy wprowadzać zmiany dla zapisanej już menu grupy.

Polecenie KOPIA

Polecenie Kopia umożliwia skopiowanie istniejącej grupy wraz z ustawieniami zaznaczonego wiersza. Zmiany w skopiowanej grupy można wprowadzić za pomocą polecenia Edycja.

Polecenie USUŃ

Polecenie trawle usuwa z bazy zaznaczoną menu grupy.

Polecenie DOKUMENTACJA

Po potwierdzeniu polecenia jest wyświetlany formularza dopisania / edycji informacji dotyczących instrukcji programu.

Konfiguracja MENU - polecenie Dokumentacja

Pola formularza Dokumentacja:

  • Tytuł – tytuł dla punktu w instrukcji dotyczącego wybranej grupy menu.
  • Link do obrazka – ścieżka dostępu pliku ikony dla punkt w instrukcji.
  • Opis – treść instrukcji.

Dane w formularzu zapisujemy przez potwierdzenie polecenia Zapisz.