Rejestrowane w programie StudioSystem dane mogą być prezentowane w formie zestawień. Narzędziem do konfiguracji zestawień jest element modułu Konfiguracja – INFORMACJE Zestawienia. Najczęściej używanymi obiektami programu używanymi w zestawieniach to tabela danych i kalendarz.
Zestawienia udostępniane są w programie w postaci submenu, które jest dynamicznie budowane na podstawie listy zdefiniowanych zestawień. Pojedyncze zestawienie może również zostać tak skonfigurowane aby dynamicznie utworzyć menu zestawień. Poszczególne pozycje zbudowanego submenu wyświetlają określone zestawienie – uruchamiają transakcję, która jest przypisana do zestawienia.
Widok INFORMACJE Zestawienia:
Polecenia w widoku Zestawienia:
- Eksport Excel – polecenie w menu hanburger.
- Dodaj – polecenie wyświetla formularz dopisania zestawienia.
- Edycja – polecenie otwiera formularz edycji wybranego zestawienia.
- Usuń – polecenie umożliwia usunięcie zestawienia.
- Instrukcja – polecenie otwiera edytor tekstu. Zapisana w edytorze treść jest używana do generowania dokumentacji programowej.
Kolumny w widoku Zestawienia:
- Aktywne – znacznik określa, czy zestawienie jest widoczne w programie.
- Grupa – kod dla zestawień, które mają być wyświetlone jako jedna pozycja submenu.
- Tekst – nazwa wystawienia, która jest wyświetlana jako nazwa pozycji zbudowanego submenu.
- Transakcja do uruchomienia – nazwa transakcji uruchamianej przez pozycję submenu.
- Parametry – parametry uruchomienia transakcji zdefiniowanej dla zestawienia.
- PRX – systemowe oznaczenie elementu modułu Konfiguracja – ZES.
- Rola – nazwa roli programowej, w której ma być uruchamiane zestawienie.
- Id – numer rekordu w bazie.
- Refno – systemowo nadawany numer referencyjny zestawienia.
- UNIQUEID –