logo-softwarestudio-2020-600

Konfiguracja INFORMACJE Zestawienia

Rejestrowane w programie StudioSystem dane mogą być prezentowane w formie zestawień. Narzędziem do konfiguracji zestawień jest element modułu Konfiguracja – INFORMACJE Zestawienia. Najczęściej używanymi obiektami programu używanymi w zestawieniach to tabela danych i kalendarz.

Zestawienia udostępniane są w programie w postaci submenu, które jest dynamicznie budowane na podstawie listy zdefiniowanych zestawień. Pojedyncze zestawienie może również zostać tak skonfigurowane aby dynamicznie utworzyć menu zestawień. Poszczególne pozycje zbudowanego submenu wyświetlają określone zestawienie – uruchamiają transakcję, która jest przypisana do zestawienia.

Widok INFORMACJE Zestawienia:

Konfiguracja INFORMACJE, widok Zestawienia

Polecenia w widoku Zestawienia:

  • Eksport Excel – polecenie w menu hanburger.
  • Dodaj – polecenie wyświetla formularz dopisania zestawienia.
  • Edycja – polecenie otwiera formularz edycji wybranego zestawienia.
  • Usuń – polecenie umożliwia usunięcie zestawienia.
  • Instrukcja – polecenie otwiera edytor tekstu. Zapisana w edytorze treść jest używana do generowania dokumentacji programowej.

Kolumny w widoku Zestawienia:

  • Aktywne – znacznik określa, czy zestawienie jest widoczne w programie.
  • Grupa – kod dla zestawień, które mają być wyświetlone jako jedna pozycja submenu.
  • Tekst – nazwa wystawienia, która jest wyświetlana jako nazwa pozycji zbudowanego submenu.
  • Transakcja do uruchomienia – nazwa transakcji uruchamianej przez pozycję submenu.
  • Parametry – parametry uruchomienia transakcji zdefiniowanej dla zestawienia.
  • PRX – systemowe oznaczenie elementu modułu Konfiguracja – ZES.
  • Rola – nazwa roli programowej, w której ma być uruchamiane zestawienie.
  • Id – numer rekordu w bazie.
  • Refno – systemowo nadawany numer referencyjny zestawienia.
  • UNIQUEID