logo-softwarestudio-2020-600

Korespondencja mailowa

Najczęstszym sposobem wykorzystywania maili u Naszych klientów jest wysyłka powiadomień mailowych, czyli komunikacja jedno stronna nadawca – > odbiorca. Natomiast jesteśmy też w stanie pobierać wiadomości ze skrzynki klienta i umożliwić komunikowanie się dwustronne oraz wyświetlić całą korespondencję mailową dotyczącą jednego temat.

Konfiguracja konta

Musimy mieć w systemie zdefiniowane konto pocztowe. Konto będzie wykorzystywane do wysyłania wiadomości z poziomu programu oraz do odczytania skrzynki odbiorczej danego adresu mailowego.

Korespondencja mailowa wychodząca – skrzynka nadawcza

Nasze oprogramowanie pozwala na wysyłkę dwóch rodzajów wiadomości mailowych:

  • Automatyczne
  • Manualne

Automatyczne

Do zdefiniowanego wcześniej szablonu podstawiana są dane np. reklamacji i wysyłana jest wiadomość do odbiorcy. Możemy skonfigurować, aby taka automatycznie generowana wiadomość byla wysyłana po wykonaniu jakieś czynności, np. dopisaniu reklamacji, zmianie statusu.

Manualne

Użytkownik wybiera moment, kiedy chce wysłać wiadomość. W programie dostępne jest polecenie Wyślij mail – które uruchamia transakcję dopisania wiadomości mailowej – szerzej opisane tutaj. Podczas uruchomienia tej transakcji możliwe jest wczytanie szablonu wiadomości, a następnie podstawienie danych np. z reklamacji. Użytkownik ma wpływ na treść wiadomości.

korespondencja mailowa wychodząca
Przykładowa wiadomość mailowa z wczytanym szalbonem

Odbiór maili – skrzynka odbiorcza

Z konta pocztowego, pobieramy wszystkie nowe wiadomości w skrzynce odbiorczej. Synchronizacja odbywa się zgodnie z interwałem ustawiony w zadaniu usługi SSservice.

Korespondencja mailowa

Ostatni etap to połączenie wybranych wiadomości. W przykładowej konfiguracji do łączenia wiadomości użyliśmy zawartości kolumny temat. W wiadomościach wysyłanych był zawsze zapisywany identyfikator reklamacji. Następnie w programie tworzymy korespondencję mailową, łącząc wyniki ze skrzynki nadawczej i skrzynki odbiorczej.
Korespondencję możemy wyświetlać w formie:

  • Tabeli – poszczególne rekordy to wiadomości mailowe
  • Wydruku/Podglądu – jako dodatkowy element np. tabelka korespondencji w podglądzie reklamacji
  • Dedykowana transakcja do wyświetlania korespondencji mailowej