logo-softwarestudio-2020-600

Konfiguracja MENU – Pozycje menu

Funkcja ustawień menu umożliwia firmom dostosowywanie pozycji menu na różne sposoby. Mogą wybrać wyświetlanie swoich pozycji menu w określonym stylu, takim jak siatka lub lista, lub mogą tworzyć niestandardowe projekty, aby ich menu było bardziej atrakcyjne wizualnie.

URUCHOMENIE

Definicję menu wykonujemy w module Konfiguracja. Narzędziami do konfigurowania menu są elementy Konfiguracji: Grupy, Pozycje MENU i SUBMENU – dostępne jako pozycje polecenie MENU.

Elementem nadrzędnym menu są Grupy. Grupy menu powinny zostać dopisane przed dodanie kolejnych elementów menu: pozycji menu i submenu.

Instrukcję dopisania i konfiguracji grup menu zawiera wpis:

Konfiguracja MENU – Grupy

POZYCJE MENU dodawane są do dopisanych już w pozycji grup menu.

POZYCJE MENU służą do konfiguracji SUBMENU. Instrukcję ustawień SUBMENU zawiera wpis:

Konfiguracja MENU – SUBMENU

Zestawienie pozycji menu zapisane w module Konfiguracji wyświetlamy w tabeli Menu pozycje:

Konfiguracja menu - widok Menu pozycje

Polecenia w widoku Menu pozycje:

  • Eksport Excel – polecenie wyświetlane w menu hamburger.
  • Dodaj – polecenie wyświetla formularz dopisania pozycji menu.
  • Edycja – przez użycie polecenia wyświetlamy formularz edycji wybranej pozycji menu.
  • Kopia – polecenie umożliwia skopiowanie wybranej pozycji menu.
  • Usuń – polecenie pozwala na usunięcie pozycji menu.
  • Instrukcja – polecenie wyświetla edytor tekstu, w którym zapisywana jest treść instrukcji.

Kolumny w tabeli Menu pozycje:

  • Aktywne – znacznik określający, czy pozycja menu jest wyświetlana w programie.
  • Grupa – nazwa grupy menu, w ramach której będzie wyświetlana pozycja.
  • Tekst – nazwa pozycji menu wyświetlana w programie.
  • Transakcja do uruchomienia – nazwa transakcji, którą będzie uruchamiać pozycja menu. W parametrze zapisywana jest ścieżka pliku transakcji – nazwa folderu i pliku transakcji, np. role_sys/j_insert_update.aspx
  • Parametry – parametry uruchamianej transakcji przez pozycję menu.
  • PRX – systemowe oznaczenie rodzaju pozycji menu.
  • Rola – rola użytkowników, do której przypisana jest pozycja menu.
  • Opis długość – liczba znaków w instrukcji.
  • Id – numer identyfikacyjny pozycji menu w bazie.

Polecenie DODAJ

Po wybraniu polecenia Dodaj zostaje wyświetlony formularz dopisania pozycji menu. Formularz zbudowany jest z dwóch zakładek: Menu pozycje i x. Instrukcja.

Konfiguracja menu - formularz dopisania pozycji menu

Pola formularza dopisania pozycji menu – zakładka Menu pozycje:

  • Aktywne – znacznik określający, czy pozycja menu będzie widoczna w programie.
  • Kolejność – kolejność wyświetlania pozycji w ramach grupy menu.
  • Rola – rola użytkowników, do której jest przypisana pozycja menu.
  • Grupa – nazwa grupy menu, do której będzie przypisana pozycja menu. Parametr jest obsługiwany przez skorowidz – listę grup menu dopisanych dla wybranej wcześniej roli użytkowników.
  • Name – kod pozycji menu, wartość powinna być niepowtarzalna w ramach roli programowej.
  • Tekst – wyświetlana w programie nazwa pozycji menu
  • Opis dodatkowy – opis pozycji wyświetlany jak tooltip
  • Transakcja do uruchomienia – transakcja, która będzie uruchamiana przez pozycję menu. Pole obsługiwane jest przez skorowidz, aby rozpocząć wyszukiwanie wprowadzamy w polu dwa znaki. Skorowidz transakcji jest budowany na podstawie zestawienia w menu USTAWIENIA >> Transakcje. W parametrze zapisywana jest ścieżka pliku transakcji – nazwa folderu i pliku transakcji, np. role_sys/j_insert_update.aspx
  • Parametry transakcji – parametry dla wybranej transakcji.
  • Obrazek 16 – parametr nieużywany. Ścieżka dostępu do pliku, który będzie wyświetlany jako ikona pozycji menu.
  • Obrazek 32 – ścieżka dostępu do pliku, który będzie wyświetlany jako ikona pozycji menu. Ikona nie jest wyświetlana w LeftMenu.
  • Obrazek Framework – parametr nieużywany. Ścieżka dostępu do pliku, który będzie wyświetlany jako ikona pozycji menu. Dotyczy wersji Framework.
  • Ikona transakcji – ścieżka dostępu do pliku, który będzie wyświetlany jako ikona pozycji menu. Dotyczy menu w postaci przycisków w stylu kafelków.
  • Tło transakcji – parametr dotyczy menu w postaci przycisków w stylu kafelków. Kolor tła przycisku.
  • Kto – parametr dotyczy personalizacji ustawień programu. Pole obsługiwane jest przez listę aktywnych użytkowników programu. Zapisanie w parametrze użytkownika spowoduje, że pozycja menu będzie widoczna tylko dla niego.

Pola formularza dopisania pozycji menu – zakładka x Instruckja:

  • Kod – w parametrze zapisujemy identyfikator obiektu, z którym chcemy powiązać pozycję. Np. REFNO widoku.
  • Podtytuł rozdziału
  • Link do zdjęcia

Polecenie EDYCJA

Polecenie Edycja jest wykonywane dla wybranej (zaznaczonej) pozycji menu. Potwierdzenie polecenia wyświetla formularz edycji. Parametry formularza edycji są takie same jak w formularzu dopisania.

Polecenie KOPIA

Polecenie Kopia wyświetla okno z pytaniem o skopiowanie wybranej pozycji menu: „Czy skopiować ustawienia bieżącej pozycji ?„. Potwierdzenie polecenia OK spowoduje skopiowane pozycji menu. Jeśli chcemy zrezygnować z wykonania operacji zamykamy okno przez krzyżyk.

Kopiowanie pozycji menu jest alternatywą do dopisania.

Polecenie USUŃ

Po potwierdzeniu polecenia Usuń zostaje wyświetlone okno z pytaniem o usunięcie pozycji menu. Potwierdzenie polecenia OK w oknie usuwa pozycję menu z bazy.

Polecenie INSTRUKCJA

Polecenie wyświetla edytor tekstu, w którym zapisujemy treść instrukcji dla pozycji menu. Dopisana treść jest elementem instrukcji programu. Dopisaną instrukcję należy zapisywać przez polecenie Save w edytorze.