logo-softwarestudio-2020-600

j_uwagi.aspx

Transakcja przeznaczona jest do wyświetlania, zapisywania i edycji notatek (uwag) do danych dowolnej tabeli platformy StudioSystem (kartotek czy dokumentów), zastępuje poprzednią metodę x_uwagi.aspx.

Rozwiązanie oparte jest o JQuery i obsługuje dopisywanie i edycję za pomocą dodatkowego okienka, przez co edycja dla użytkownika została ułatwiona.

Transakcja j_uwagi.aspx najczęściej udostępniana jest jako polecenie listy rozwijanej hamburger menu. Może być również włączana jako przycisk toolbar menu.

Notatki są zapisywane w tabeli dpuwa.

Poniżej przykład wykorzystania transakcji j_uwagi.aspx w kartotece asortymentowej. Polecenie Uwagi/Notatki uruchamiane jest dla wybranej (zaznaczonej) kartoteki.

Po wybraniu polecenia Uwagi/Notatki wyświetlone zostaje okno transakcji j_uwagi.aspx.

W oknie transakcji wyświetlona jest lista dopisanych uwag. Pola tabeli uwag:

  • Aktywne – oznaczenie, czy notatka jest aktywna.
  • Rodzaj notatki – wybierany przy dopisaniu ze skorowidza.
  • Tytuł – krótki opis notatki.
  • Uwagi – treść notatki.
  • MPK – symbol MPK przypisany do użytkownika, który dopisał notatkę.
  • Oddział – symbol oddziału przypisanego do użytkownika, który dopisał notatkę.
  • Magazyn – symbol magazynu przypisanego do użytkownika, który dopisał notatkę.
  • Rola – rola systemowa przypisana do użytkownika, który dopisał notatkę.
  • Data – data i czas dopisania notatki.
  • Login – login użytkownika, który dopisał notatkę.

Nad tabelą dostępny jest przycisk DODAJ NOWY, który otwiera okienko dopisania notatki.

W dopisanej notatce automatycznie zostają zapisane dane użytkownika: login, przypisany oddział, magazyn, rola i MPK.

Edycja istniejącego zapisu

Jeżeli użytkownik zaznaczy dowolny wiersz tabeli wyświetli się nad tabelą dodatkowy przycisk EDYCJA.

Kliknięcie na przycisk EDYCJA wyświetli okno pozwalające na wpisanie zmian i ich zapisanie.

Potwierdzenie przycisku ZAPISZ i ZAMKNIJ w oknie edycji zapisuje zmiany, zamykane jest okno edycji i zostaje odświeżona tabela z notatkami.

PARAMETRY

Parametr refno

Parametr pozwala na przekazanie do transakcji j_uwagi.aspx identyfikatora pozycji danych, dla której zapisywane są notatki. W parametrze refno przekazywany jest klucz domyślny tabeli.

Parametr prx

Domyślnie dla wyświetlanych notatek zastosowany jest warunek filtrowania dla kolumny PRX: PRX = UWA. Możemy mienić warunek filtrowania, gdy chcemy wyświetlić inne rekordy z bazy niż oznaczone UWA. W tym celu w parametrach transakcji zapisujemy parametr prx i definiujemy warunek filtrowania.

Konfiguracja – przykłady:

prx=EML&refno=Taka konfiguracja parametru prx spowoduje wyświetlenie zapisanych informacji o wysłanych wiadomościach e-mail.
prx=SMS&refno=Zapisanie dla parametru prx wartości 'SMS’ spowoduje wyświetlenie zapisanych informacji o wysłanych powiadomieniach SMS.

Parametr insert

Parametr insert pozwala określić czy ma być dostępny wiersz dopisywania pozycji do tabeli. Wartość parametru 1 – TAK, wartość 0 – NIE.

Konfiguracja – przykłady:

role_sys/j_uwagi.aspx?insert=0&refno= Brak możliwość dopisywania nowych pozycji.
role_sys/j_uwagi.aspx?insert=1&refno=Możliwość dopisywania nowych pozycji, widoczny przycisk dopisywania.

Parametr edit

Parametr edit pozwala określić czy ma być dostępny wiersz edycji pozycji do tabeli. Wartość parametru 1 – TAK, wartość 0 – NIE. Przykłady:

Konfiguracja – przykłady:

role_sys/j_uwagi.aspx?edit=0&refno=Brak możliwość edycji pozycji w tabeli.
role_sys/j_uwagi.aspx?edit=1&refno=Możliwość edycji, wprowadzania zmian.

Parametr delete

Parametr delete pozwala określić czy ma być dostępne usuwanie notatke – widoczny przycisk USUŃ. Wartość parametr 1 – TAK, wartość 0 – NIE. Dane nie są fizycznie usuwane  z bazy, tylko oznaczone jako usunięte (zapis ACH=X).

Przykład:

prx=uwa&insert=1&edit=1&usun=1&refno=

Parametr mpk

Zapisując parametr mpk z wartością 1 spowodujemy, że wyświetlona lista notatek zostanie automatycznie odfiltrowana do pozycji przypisanych do miejsca powstawania kosztów (MPK) zalogowanego pracownika. Przykład uruchomienia:

j_uwagi.aspx?mpk=1

Jeżeli pracownik ma przypisany MPK = KSIĘGOWOŚĆ to zobaczy tylko notatki przypisanego do tego MPK.

Parametr oddzial

Podając parametr oddzial z wartością 1 spowodujemy, że wyświetlona lista notatek zostanie automatycznie odfiltrowana do pozycji przypisanych do oddziału zalogowanego pracownika. Przykład uruchomienia:

j_uwagi.aspx?oddzial=1

Jeżeli pracownik ma przypisany oddział = 23 to zobaczy tylko notatki, w których zapisany jest ten oddział.

Parametr magazyn

Podając parametr magazyn z wartością 1 spowodujemy, że wyświetlona lista notatek zostanie automatycznie odfiltrowana do pozycji przypisanych do magazynu zalogowanego pracownika. Przykład uruchomienia:

j_uwagi.aspx?magazyn=1

Jeżeli pracownik ma przypisany magazyn = MG to zobaczy tylko notatki przypisanego do tego magazynu.

Parametr rola

Podając parametr rola z wartością 1 spowodujemy, że wyświetlona lista notatek zostanie automatycznie odfiltrowana do pozycji przypisanych do roli systemowej (ROLASYS) zalogowanego pracownika. Przykład uruchomienia:

j_uwagi.aspx?rola=1

Jeżeli pracownik ma przypisaną rolę = CRM to zobaczy tylko notatki przypisanego do tej roli.

Parametr grupa

Parametr dotyczy skorowidza rodzajów notatek i określa warunek filtrowania pozycji skorowidza dla pola KOD1. Domyślna wartość parametru to UNI.

Przykład uruchomienia:

j_uwagi.aspx?grupa=CON

Zapisanie wartości CON dla parametru grupa spowoduje, że skorowidz rodzajów notatek będzie wyświetlał listę pozycji, które: są oznaczone PRX = 'UWA’, jako aktywne i w polu KOD1 jest zapisana wartość CON.

Przykładowy skorowidz rodzajów notatek (UWA):

Dla jednej pozycji skorowidza w polu KOD1 jest zapisana wartość UNI. W efekcie domyślna lista RODZAJ NOTATKI zawiera tylko 1 pozycję – NOTATKA OGÓLNA.

notatka_ogólna

Jeżeli jednak uruchomimy transakcję z parametrem grupa=CON to lista będzie inna: