Transakcja przeznaczona jest do wyświetlania, zapisywania i edycji notatek (uwag) do danych dowolnej tabeli platformy StudioSystem (kartotek czy dokumentów), zastępuje poprzednią metodę x_uwagi.aspx.
Rozwiązanie oparte jest o JQuery i obsługuje dopisywanie i edycję za pomocą dodatkowego okienka, przez co edycja dla użytkownika została ułatwiona.
Transakcja j_uwagi.aspx najczęściej udostępniana jest jako polecenie listy rozwijanej hamburger menu. Może być również włączana jako przycisk toolbar menu.
Notatki są zapisywane w tabeli dpuwa.
Poniżej przykład wykorzystania transakcji j_uwagi.aspx w kartotece asortymentowej. Polecenie Uwagi/Notatki uruchamiane jest dla wybranej (zaznaczonej) kartoteki.
Po wybraniu polecenia Uwagi/Notatki wyświetlone zostaje okno transakcji j_uwagi.aspx.
W oknie transakcji wyświetlona jest lista dopisanych uwag. Pola tabeli uwag:
- Aktywne – oznaczenie, czy notatka jest aktywna.
- Rodzaj notatki – wybierany przy dopisaniu ze skorowidza.
- Tytuł – krótki opis notatki.
- Uwagi – treść notatki.
- MPK – symbol MPK przypisany do użytkownika, który dopisał notatkę.
- Oddział – symbol oddziału przypisanego do użytkownika, który dopisał notatkę.
- Magazyn – symbol magazynu przypisanego do użytkownika, który dopisał notatkę.
- Rola – rola systemowa przypisana do użytkownika, który dopisał notatkę.
- Data – data i czas dopisania notatki.
- Login – login użytkownika, który dopisał notatkę.
Nad tabelą dostępny jest przycisk DODAJ NOWY, który otwiera okienko dopisania notatki.
W dopisanej notatce automatycznie zostają zapisane dane użytkownika: login, przypisany oddział, magazyn, rola i MPK.
Edycja istniejącego zapisu
Jeżeli użytkownik zaznaczy dowolny wiersz tabeli wyświetli się nad tabelą dodatkowy przycisk EDYCJA.
Kliknięcie na przycisk EDYCJA wyświetli okno pozwalające na wpisanie zmian i ich zapisanie.
Potwierdzenie przycisku ZAPISZ i ZAMKNIJ w oknie edycji zapisuje zmiany, zamykane jest okno edycji i zostaje odświeżona tabela z notatkami.
PARAMETRY
Parametr refno
Parametr pozwala na przekazanie do transakcji j_uwagi.aspx identyfikatora pozycji danych, dla której zapisywane są notatki. W parametrze refno przekazywany jest klucz domyślny tabeli.
Parametr prx
Domyślnie dla wyświetlanych notatek zastosowany jest warunek filtrowania dla kolumny PRX: PRX = UWA. Możemy mienić warunek filtrowania, gdy chcemy wyświetlić inne rekordy z bazy niż oznaczone UWA. W tym celu w parametrach transakcji zapisujemy parametr prx i definiujemy warunek filtrowania.
Konfiguracja – przykłady:
prx=EML&refno= | Taka konfiguracja parametru prx spowoduje wyświetlenie zapisanych informacji o wysłanych wiadomościach e-mail. |
prx=SMS&refno= | Zapisanie dla parametru prx wartości 'SMS’ spowoduje wyświetlenie zapisanych informacji o wysłanych powiadomieniach SMS. |
Parametr insert
Parametr insert pozwala określić czy ma być dostępny wiersz dopisywania pozycji do tabeli. Wartość parametru 1 – TAK, wartość 0 – NIE.
Konfiguracja – przykłady:
role_sys/j_uwagi.aspx?insert=0&refno= | Brak możliwość dopisywania nowych pozycji. |
role_sys/j_uwagi.aspx?insert=1&refno= | Możliwość dopisywania nowych pozycji, widoczny przycisk dopisywania. |
Parametr edit
Parametr edit pozwala określić czy ma być dostępny wiersz edycji pozycji do tabeli. Wartość parametru 1 – TAK, wartość 0 – NIE. Przykłady:
Konfiguracja – przykłady:
role_sys/j_uwagi.aspx?edit=0&refno= | Brak możliwość edycji pozycji w tabeli. |
role_sys/j_uwagi.aspx?edit=1&refno= | Możliwość edycji, wprowadzania zmian. |
Parametr delete
Parametr delete pozwala określić czy ma być dostępne usuwanie notatke – widoczny przycisk USUŃ. Wartość parametr 1 – TAK, wartość 0 – NIE. Dane nie są fizycznie usuwane z bazy, tylko oznaczone jako usunięte (zapis ACH=X).
Przykład:
prx=uwa&insert=1&edit=1&usun=1&refno=
Parametr mpk
Zapisując parametr mpk z wartością 1 spowodujemy, że wyświetlona lista notatek zostanie automatycznie odfiltrowana do pozycji przypisanych do miejsca powstawania kosztów (MPK) zalogowanego pracownika. Przykład uruchomienia:
j_uwagi.aspx?mpk=1
Jeżeli pracownik ma przypisany MPK = KSIĘGOWOŚĆ to zobaczy tylko notatki przypisanego do tego MPK.
Parametr oddzial
Podając parametr oddzial z wartością 1 spowodujemy, że wyświetlona lista notatek zostanie automatycznie odfiltrowana do pozycji przypisanych do oddziału zalogowanego pracownika. Przykład uruchomienia:
j_uwagi.aspx?oddzial=1
Jeżeli pracownik ma przypisany oddział = 23 to zobaczy tylko notatki, w których zapisany jest ten oddział.
Parametr magazyn
Podając parametr magazyn z wartością 1 spowodujemy, że wyświetlona lista notatek zostanie automatycznie odfiltrowana do pozycji przypisanych do magazynu zalogowanego pracownika. Przykład uruchomienia:
j_uwagi.aspx?magazyn=1
Jeżeli pracownik ma przypisany magazyn = MG to zobaczy tylko notatki przypisanego do tego magazynu.
Parametr rola
Podając parametr rola z wartością 1 spowodujemy, że wyświetlona lista notatek zostanie automatycznie odfiltrowana do pozycji przypisanych do roli systemowej (ROLASYS) zalogowanego pracownika. Przykład uruchomienia:
j_uwagi.aspx?rola=1
Jeżeli pracownik ma przypisaną rolę = CRM to zobaczy tylko notatki przypisanego do tej roli.
Parametr grupa
Parametr dotyczy skorowidza rodzajów notatek i określa warunek filtrowania pozycji skorowidza dla pola KOD1. Domyślna wartość parametru to UNI.
Przykład uruchomienia:
j_uwagi.aspx?grupa=CON
Zapisanie wartości CON dla parametru grupa spowoduje, że skorowidz rodzajów notatek będzie wyświetlał listę pozycji, które: są oznaczone PRX = 'UWA’, jako aktywne i w polu KOD1 jest zapisana wartość CON.
Przykładowy skorowidz rodzajów notatek (UWA):
Dla jednej pozycji skorowidza w polu KOD1 jest zapisana wartość UNI. W efekcie domyślna lista RODZAJ NOTATKI zawiera tylko 1 pozycję – NOTATKA OGÓLNA.
Jeżeli jednak uruchomimy transakcję z parametrem grupa=CON to lista będzie inna: