logo-softwarestudio-2020-600

Użytkownicy

Po wywołaniu menu Użytkownicy w pulpicie nawigacyjnym po prawej stronie zostanie wyświetlony rejestr dopisanych już użytkowników do programu.

StudioSystem jest idealny dla każdego, kto chce stworzyć coś wyjątkowego i podzielić się swoją pracą z innymi. Jest przyjazny dla użytkownika i intuicyjny, więc każdy może od razu zacząć. Ponadto oparta na chmurze platforma StudioSystem ułatwia współpracę z innymi, bez względu na to, gdzie się znajdujesz. Po wywołaniu menu Użytkownicy w pulpicie nawigacyjnym po prawej stronie zostanie wyświetlony rejestr dopisanych już użytkowników do programu.

Ogólnie rzecz biorąc, StudioSystem to niesamowita platforma dla kreatywnych profesjonalistów. Dzięki przyjaznemu dla użytkownika interfejsowi, obszernej bibliotece zasobów i potężnym aplikacjom interaktywnym użytkownicy mogą łatwo tworzyć, zarządzać i udostępniać swoje projekty. Jeśli więc szukasz sposobu na stworzenie czegoś wyjątkowego i podzielenie się tym ze światem, StudioSystem to idealna platforma dla Ciebie.

Po wywołaniu menu UŻYTKOWNICY otrzymujemy dostęp do wszystkich dopisanych użytkowników systemu, do rejestru Przeglądaj pracowników oraz otrzymujemy możliwość dopisania nowego użytkownika systemu.

Z poziomu rejestru dostępne są funkcje:  Dopisania, edycji, konfiguracji uprawnień o resetowania uprawnień użytkownika.

W rejestrze aktywne są funkcje: dopisania nowego użytkownika, modyfikacji wprowadzonych danych, dopisania uwag do wybranego użytkownika systemu, podglądu zamówień skojarzonych z wybranym użytkownikiem, podglądu zadań dopisanych dla wybranego użytkownika oraz dopisania mu nowego zadania.

Dopisanie (dodanie) użytkownika

Dopisanie nowego użytkownika jest możliwe dzięki funkcji DOPISZ. Po wywołaniu funkcji pojawi się okno dopisania nowego użytkownika. W pierwszym polu należy wpisać Imię i nazwisko, kolejno Nazwisko, Imię, Ulicę, Miejscowość, kod pocztowy, Nr domu, Nr mieszkania, Telefon oraz E-mail. W kolejnym polu należy zaznaczyć czy dopisywany użytkownik ma mieć dostęp do obsługiwania zamówień. W polu ROLA informację należy wybrać z listy rozwijanej.

W kolejnych polach należy zaznaczyć czy użytkownik ma mieć prawo do przeglądania dokumentów, ich drukowania, grupowania oraz eksportowania danych oraz czy ma mieć dostęp do menu kontekstowego (menu uruchamiane prawym przyciskiem myszy). Zaznaczenie pola wyboru oznacza udzielenie użytkownikowi do wybranej funkcji. Wprowadzone dane należy zapisać korzystając z przycisku-funkcji ZAPISZ. Istnieje także możliwość wycofania się z wprowadzonych danych przez skorzystanie z przycisku-funkcji ANULUJ.

Po zapisaniu informacji należy zamknąć okno dopisywania korzystając z funkcji ZAKOŃCZ, przycisk X.

Edycja danych użytkownika

Funkcja EDYCJA umożliwia wprowadzenia zmian w wybranych polach w wybranej, zaznaczonej przez kliknięcie przed uruchomieniem funkcji, kartotece oraz umożliwia dopisania uwag oraz dołączenia dowolnych dokumentów w formie elektronicznej, a także podgląd złożonych zamówień.

Po uruchomieniu funkcji pojawia się formularz edycji kartoteki składający się z czterech zakładek.

Zakładka DANE PODSTAWOWE umożliwia edycję danych w wybranych polach. Edycję wybranego pola uruchamiamy przez kliknięcie.
Zakładka UWAGI umożliwia dopisanie dowolnych uwag-komentarzy do kartoteki wybranego pracownika. Aby do kartoteki pracownika dopisać komentarz należy kliknąć na wiersz z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu wpisujemy Tytuł notatki, w kolejnym jej treść. Pola KTO i DATA UTWORZENIA zostaną uzupełnione automatycznie przez system po zapisaniu zmian.

Zatwierdzenie wprowadzonych danych wymaga użycia kombinacji klawiszy lub wybrania polecenia myszką.

Usuwanie konta użytkownika

Z poziomu platformy nie ma możliwości usuwania kont użytkowników. Zamiast tego program oferuje opcje wyłączanie aktywności konta. Konto nieaktywne nie pozwala na zalogowanie.

Ponieważ zapisy historii i dokumentów są powiązane relacjami w bazie z kontem użytkownika, dlatego zabronione jest fizyczne usuwanie tych kartotek.

Uprawnienia użytkownika

Każdy użytkownik oprogramowania może mieć ustalany szczegółowy zakres dostępu do poszczególnych elementów systemu, transakcji, menu itp.

Uprawnienia do MENU wg roli

Funkcja umożliwia zdefiniowanie uprawnień wybranego użytkownika do poszczególnych pozycji menu. Po uruchomieniu funkcji pojawi się lista ról dostępnych w programie. Po wybraniu roli z listy pojawi się tabela zawierająca szczegółowe pozycje menu. Tabela dla menu budowana jest dynamicznie w oparciu o aktualnie skonfigurowane menu.

Jeżeli dla wybranego użytkownika wyłączymy dostęp do poszczególnych pozycji menu. Zostaną one zaznaczone na czerwono. Po zalogowaniu do programu pozycje te zostaną wyświetlone  jako niedostępne.

Uprawnienia do transakcji

Funkcja umożliwia wyłączenie lub włączenie uprawnień wybranemu użytkownikowi do poszczególnych transakcji (funkcji systemu).

Po uruchomieniu funkcji pojawi się lista dostępnych w systemie folderów zawierających transakcję.

Po wskazaniu folderu z listy wyświetli się tabela zawierająca listę dostępnych transakcji.

Jeżeli transakcję oznaczymy jako niedostępną wówczas zostanie ona zaznaczona czerwonym kolorem.

Po zalogowaniu do programu i próbie uruchomienia niedostępnej transakcji pojawi się komunikat DOSTĘP ZABRONIONY.

Uprawnienia systemowe

Po wyborze użytkownika i uruchomieniu funkcji UPRAWNIENIA SYSTEMOWE na ekranie pojawi się lista wszystkich magazynów, komórek MPK i oddziałów.

Lista budowana jest dynamicznie i uzależniona jest od informacji zdefiniowanych w skorowidzach systemu.

Administrator systemu może wyłączyć dostęp do poszczególnych magazynów, komórek MPK czy oddziałów przez odznaczenie w polu DOSTĘP.

Po odznaczeniu informacji w polu DOSTĘP i przejściu do innego wiersza pole zostaje odznaczone i wokół niego wyświetla się czerwona ramka. Jeżeli wybranemu użytkownikowi przypiszemy np. tylko jedną komórkę MPK, oznacza to, że nie będzie mógł jej zmienić podczas pracy w systemie. Przykładowy użytkownik może tylko i wyłącznie zmieniać magazyn oraz przypisany oddział. Po zalogowaniu do systemu użytkownika przypisany aktualnie oddział, magazyn i komórka będą wyświetlane w prawej dolnej części ekranu.