Wysyłanie maili

Platforma StudioSystem zapewnia firmom możliwość łatwego tworzenia, zarządzania i dostarczania spersonalizowanych wiadomości e-mail. Pozwala użytkownikom tworzyć profesjonalnie wyglądające wiadomości e-mail z szablonami i funkcjami, które można dostosować do ich marki. Ponadto zaawansowane funkcje, takie jak automatyczna segmentacja, wyzwalane wiadomości e-mail i testy A/B, pomagają firmom optymalizować kampanie i maksymalizować zasięg.

Korzystanie ze StudioSystem pozwala również firmom śledzić kampanie e-mailowe i mierzyć ich sukces w czasie rzeczywistym. Korzystając z narzędzi analitycznych, firmy mogą uzyskać wgląd w to, które komunikaty rezonują z ich odbiorcami, a które wymagają poprawy. Pomaga to udoskonalić ich strategię e-mailową i upewnić się, że wysyłane przez nich wiadomości są skuteczne.

Nasza platforma StudioSystem oferuje wszechstronne narzędzia do wysyłania maili. Dzięki nim łatwo stworzysz, spersonalizujesz i dostarczysz wiadomości e-mail, co oszczędza Twój czas. Używaj konfigurowalnych szablonów i zaawansowanych funkcji, aby zoptymalizować kampanie i skutecznie dotrzeć do odbiorców.

Platforma StudioSystem to świetny sposób dla firm na maksymalne wykorzystanie działań e-mail marketingowych. Dzięki potężnym funkcjom i analityce firmy mogą w pełni wykorzystać swoje kampanie i zmaksymalizować zasięg. Platforma ułatwia firmom tworzenie profesjonalnie wyglądających wiadomości e-mail i śledzenie ich sukcesu w czasie rzeczywistym. Wszystko to składa się na potężne narzędzie, które może pomóc firmom w dotarciu z wiadomościami do właściwych osób i maksymalnym wykorzystaniu ich działań marketingowych za pośrednictwem poczty e-mail.

W wielu miejscach programu może istnieć potrzeba, aby generować dużą ilość powiadomień wysyłanych np. mailem. Programowe wysyłanie pojedynczych wiadomości nie stanowi kłopotu, problem zaczyna się z wydajnością, gdy do wysłania są setki lub tysiące maili.

W celu rozwiązania takiego kłopotu, program StudioSystem wraz z modułem ssJob pozwalają na łatwe przygotowanie i realizację mailingu.

Poniższy opis jest przykładem zastosowania systemu mailingu do wysyłania powiadomień dla użytkowników oprogramowania na platformie StudioSystem System do awizacji.

Opis ogólny

Wiadomości e-mail do wysłania są zapisywane w bazie SQL, natomiast usługa ssJob z dowolnie ustaloną częstotliwością sprawdza czy są wiadomości do wysłania i w tle samodzielnie je rozsyła. Każda wiadomość jest więc zapisywana w bazie SQL jako oddzielny rekord do realziacji. Po wysłaniu wiadomości jest ona usuwana z listy zadań do realizacji i przenoszona do tabeli historii.

Zarządzanie kampaniami mailingowymi

System skutecznie zarządza kampaniami mailingowymi. Użytkownik tworzy szablony wiadomości, a system następnie generuje spersonalizowane wiadomości dla każdego odbiorcy. Dzięki temu usprawniamy komunikację z klientami. Automatyzacja tego procesu znacząco skraca czas potrzebny na przygotowanie i wysyłkę dużej liczby e-maili. Ponadto, system pozwala na śledzenie statusu wysyłki każdej wiadomości, co ułatwia monitorowanie skuteczności kampanii.

Każda kampania mailingowa ma swój unikalny numer referencyjny, który pomaga w jej identyfikacji. Ponadto, system przypisuje numer referencyjny szablonu wysyłki do każdej kampanii. Treść wiadomości jest kopiowana z szablonu w momencie generowania mailingu, co umożliwia późniejszą weryfikację. Dzięki temu mamy pewność, że wysłana treść pozostaje niezmieniona, nawet jeśli szablon zostanie później zmodyfikowany.

Tworzenie i personalizacja wiadomości

Szablony wiadomości są przechowywane w tabeli dpdok. System wykorzystuje te szablony do tworzenia wiadomości e-mail. Każdy szablon zawiera treść, którą system personalizuje dla konkretnego odbiorcy, podstawiając zmienne. W ten sposób adresat otrzymuje wiadomość, która jest dopasowana do jego danych. Adres zwrotny również jest konfigurowalny, co pozwala na spójność komunikacji.

Tabela _task przechowuje szczegóły dotyczące każdej pojedynczej wysyłki. Znajdujemy tam spersonalizowany temat oraz treść wiadomości, która jest już dostosowana do odbiorcy. Dodatkowo, system rejestruje adres e-mail adresata oraz status wysyłki. Jeżeli wiadomość nie zostanie dostarczona, system może ponowić próbę wysyłki.

Monitorowanie i historia działań

System dokładnie monitoruje status każdej wysyłki wiadomości. W tabeli _task znajdziemy informacje o tym, czy wiadomość została wysłana, czy wystąpiły błędy. Odpowiedzialna rola systemowa realizuje zadania wysyłki, co zapewnia sprawność działania. Możemy także określić, czy system ma powtórzyć próbę wysyłki w przypadku problemów.

Historia wszystkich działań w systemie jest przechowywana w tabeli _historia. W tym miejscu zapisujemy informacje o każdej zmianie. Każdy rekord posiada znacznik aktywności, który pomaga w utrzymaniu porządku. Ponadto, system rejestruje datę i czas utworzenia rekordu, a także nazwę użytkownika, który dokonał zapisu.

Baza danych

Przygotowanie mailingu i jego obsługa wymaga skorzystania z następujących tabel bazy SQL

  • _task – tabela zawiera listę powiadomień do wysłania
  • _send – tabela zawiera listę kampanii mailingowych, jeden rekord to jedna kampania, dla której jest wiele wysyłek w tabeli _task
  • dpdok – tabela zawiera szablon wiadomości e-mai jaki ma być rozesłany w danej kampanii.
  • _historia – tabela zawiera rekordy kopiowane z tabeli _task po wysłaniu wiadomości e-mail

Relację pomiędzy tabelami zapewnia informacja numer referencyjny – kolumna REFNO

  • Tabela _send
    • REFNO – unikalny numer referencyjny kampanii mailingowej. Pozwala odróżnić poszczególne kampanie mailingowe w systemie, działa jak numer ID.
    • REFNO_TEMPLATE – numer referencyjny szablonu wysyłki powiązany z szablonem z tabeli dpdok. Służy do ustalenia, według którego wzoru przygotowano daną kampanię.
    • REFNO_GROUP – identyfikator grupy, do której przypisana jest dana kampania, często ułatwia filtrowanie i zarządzanie zbiorczymi wysyłkami.
    • SUBJECT – tytuł tematu maila wysyłanego w kampanii. Pozwala odbiorcy szybko rozpoznać, czego dotyczy wiadomość.
    • MAIL_CONTENT – cała zawartość maila, która jest kopiowana z szablonu (dpdok). Dzięki temu treść nie zmienia się podczas późniejszych ewentualnych poprawek szablonu i może być odtworzona na potrzeby weryfikacji czy ponownej wysyłki.
    • REPLY_TO – adres e-mail, na który mają trafiać odpowiedzi (reply-to) od odbiorców kampanii.
    • REPEAT – pole, które określa, czy system ma próbować ponownie wysłać maila w przypadku niepowodzenia dostarczenia.
    • ACH – znacznik stanu rekordu: 1 oznacza pozycję zatwierdzoną do realizacji, X wskazuje na rekord usunięty i pominięty podczas przetwarzania.
    • PRX – oznaczenie rodzaju zadania, tutaj EML dotyczy konkretnie wysyłki maili.
    • ROLASYS – nazwa systemowej roli, która odpowiada za realizację tej czynności mailingowej (np. automat, użytkownik, dostawca wiadomości).
    • ODDZIAL – symbol oddziału, w którym zarejestrowano kampanię mailingową.
    • MPK – jednostka kosztowa danego użytkownika, przydatne przy rozliczeniach lub analizie kosztów dystrybucji mailingowej.
    • DDOWOD – data dodania rekordu do bazy danych, czyli moment stworzenia kampanii.
    • KIEDY – dokładny czas wygenerowania rekordu (data i godzina).
    • LOGIN – identyfikator (login) użytkownika, który zapisał dane – ułatwia śledzenie czynności.
    • STAMP – unikalny identyfikator zapisu/modyfikacji wiersza dla celów śledzenia zmian.
    • KONTO_MAIL – kod adresu e-mail z szablonu EML pobranego z tabeli x_skorowidze; definiuje, z jakiego konta będzie realizowana wysyłka.
  • Tabela _task
    • ROLASYS – symbol roli systemowej realizującej wysyłki (np. serwis automatyczny, użytkownik lub operator systemu).
    • PRX – rodzaj zadania/powiadomienia; EML oznacza zlecenie wysyłki maila.
    • REFNO – unikalny numer identyfikujący konkretną wysyłkę skierowaną do odbiorcy.
    • TEMAT – tytuł wiadomości, pobrany z _send i spersonalizowany pod użytkownika (z dynamicznym podstawieniem danych).
    • TRESC – treść maila, która również powstała w wyniku personalizacji szablonu i jest dostosowana do konkretnego adresata.
    • EMAIL – adres e-mail odbiorcy tej wiadomości.
    • STATUS – bieżący status wysyłki, np. oczekuje, wysłano, błąd, ponawianie.
    • LOGIN – użytkownik rejestrujący dane zadanie wysyłki.
    • KIEDY – data i godzina utworzenia rekordu zadania.
    • KONTOMAIL – konto pocztowe, z którego wysyłana jest wiadomość.
    • REFNO_SEND – powiązanie do numeru referencyjnego z tabeli _send (wskazuje, do jakiej kampanii należy to zadanie).
    • REPEAT – informacja, czy system powinien ponawiać wysyłkę w przypadku błędów dostarczenia.
    • NRIDODN – identyfikator kontrahenta z tabeli KNKON, do którego kierowany jest e-mail.
    • NRIDCRM – identyfikator kontrahenta z systemu CRM, pozwala rozszerzyć integrację adresatów.
    • DW – adres e-mail, na który zostanie przesłana kopia wiadomości e-mail (DW – do wiadomości).
    • UDW – adres e-mail odbiorcy ukrytego, wysyłka „do ukrytej wiadomości” (UDW – ukryta do wiadomości).
    • ZALACZNIKI – pełna ścieżka do pliku dołączanego jako załącznik w wiadomości (np. PDF generowany do danego maila).
  • Tabela dpdok
    • ROLASYS – symbol roli systemowej odbiorcy zadania mailingowego lub innego powiadomienia.
    • ACH – stan rekordu: 1 – aktywny (do realizacji), X – usunięty/zignorowany przez system.
    • PRX – rodzaj powiadomienia, EML oznacza e-mail, inne wartości mogą służyć do różnych procesów powiadamiania/dokumentowania.
    • TYPDOK – typ powiązanego dokumentu (np. magazynowy, handlowy, reklamacyjny, korespondencyjny).
    • STATUS – stan zapisu, np. nowy, w trakcie realizacji, zakończony.
    • REFNO – unikalny numer referencyjny danego szablonu/dokumentu.
    • NRIDODN – odnośnik do kontrahenta z bazy KNKON, jako odbiorca główny.
    • NRIDKON – identyfikator kontrahenta z KNKON (dodatkowy atrybut powiązań).
    • NRIDCRM – powiązanie z kontrahentem z systemu CRM.
    • NRIDPRA – identyfikator pracownika powiązanego z dokumentem (KNKON).
    • NRDOKUMENTU – numer dokumentu mailowego lub bazowego, na którym oparto powiadomienie.
    • NRDOWODU – numer dowodu związany z dokumentem lub transakcją.
    • STAMP – unikalny identyfikator zapisu/modyfikacji tego rekordu.
    • ODDZIAL – symbol oddziału dokonującego zapisania szablonu.
    • MAGAZYN – symbol magazynu użytkownika, który generuje powiadomienie.
    • MPK – symbol jednostki kosztowej generującego zapis.
    • KIEDY – dokładna data i godzina utworzenia tego szablonu.
    • DDOWOD – data dokumentu powiązana np. z wprowadzeniem, przyjęciem.
    • DSKAN – data pojawienia się załączników/dokumentów powiązanych, np. skanów.
    • TERMIN – termin realizacji danego powiadomienia/dokumentu.
    • DPRZYJECIA – data przyjęcia dokumentu do systemu.
    • RODZAJDOKUMENTU, TYPDOKUMENTU – dodatkowe informacje opisujące przeznaczenie dok. lub jego szczegóły.
    • KORESPONDENCJA – informacja o korespondencji powiązanej z dokumentem.
    • NRSPRAWY, NRLISTU – numery sprawy i listu powiązane z dokumentem/mailami.
    • TYTUL – tytuł dokumentu lub szablonu wysyłkowego.
    • TAGI – dodatkowe znaczniki opisujące zawartość dokumentu, ułatwiające wyszukiwanie.
    • ADRES – adres powiązany z dokumentem, np. kontrahenta lub dostawy.
    • PRIORYTET – określenie priorytetu przetwarzania lub wysyłki.
    • LOGIN – użytkownik, który wprowadził lub zmodyfikował szablon.
    • UWAGI – pole do notatek dotyczących dokumentu/szablonu.
    • NRIDFLD, NRIDASM, NRIDWMS – dodatkowe powiązania z dokumentami lub systemami zewnętrznymi.
  • Tabela _historia
      • AKTYWNE – pole wskazuje, czy dany wpis jest aktualnie aktywny („TAK”) lub został oznaczony do pominięcia („NIE”).ACH – stan zatwierdzenia rekordu: 1 – do realizacji, X – usunięty.PRX – symbol rodzaju operacji, np. EML dla działań mailingowych.KIEDY – data i godzina rejestracji zdarzenia w historii.LOGIN – login użytkownika, który wykonał określoną czynność lub zmianę.STAMP – unikalny identyfikator dla danego wpisu i jego zmian.REFNO – numer referencyjny, który łączy wpis historii z dokumentem źródłowym lub zdarzeniem mailingowym.KTRHID – powiązany identyfikator kontrahenta.NUMERDOK, TYTUL, TYPDOK, MAGAZYN – dodatkowe opisy i numery identyfikujące dokument lub powiązaną akcję.UWAGI – krótkie notatki i komentarze dotyczące danego wpisu historii.IP, HOST – adres IP i nazwa urządzenia, z którego dokonano czynności.
      • DZIEN, DDOWOD
      • MPK – symbol MPK użytkownika, który wygenerował akcję lub zmianę w systemie.

Możliwość wysyłki powiadomień z programu awizacyjnego SoftwareStudio

Firma SoftwareStudio stale rozwija swoje rozwiązania, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku logistycznego. Jedną z najbardziej przydatnych funkcji, jaką oferują ich programy awizacyjne, jest możliwość wysyłania powiadomień. Dzięki temu, wszyscy zaangażowani w proces logistyczny – kierowcy, magazynierzy, a także klienci – mogą otrzymywać aktualne informacje. Jest to istotne dla zapewnienia płynności operacji i minimalizowania ryzyka opóźnień.

Funkcja powiadomień w programach SoftwareStudio jest niezastąpiona w codziennej pracy. System automatycznie informuje o zmianach statusu awizacji, planowanym czasie przyjazdu czy ewentualnych opóźnieniach. Użytkownicy mogą skonfigurować różne typy powiadomień, dostosowując je do swoich indywidualnych potrzeb i preferencji. W ten sposób, każda ze stron otrzymuje tylko te informacje, które są dla niej istotne, co usprawnia komunikację i organizację pracy.

Wysyłka powiadomień z programu awizacyjnego Studio Awizacje znacząco poprawia efektywność zarządzania łańcuchem dostaw. Eliminuje to potrzebę manualnego informowania o zmianach, co oszczędza czas i redukuje ryzyko błędów. Automatyzacja komunikacji pozwala na szybsze reagowanie na nieprzewidziane sytuacje oraz lepsze planowanie zasobów. W rezultacie, przedsiębiorstwa mogą zwiększyć swoją konkurencyjność i poprawić jakość świadczonych usług.

  • yard_view_details

    Plik yard_view_details.js to narzędzie do monitorowania transportów na terenie zakładu. Umożliwia użytkownikom przeglądanie szczegółowych danych o pojazdach, przewoźnikach i kierowcach oraz wysyłanie powiadomień SMS. Dzięki dynamicznemu interfejsowi ułatwia zarządzanie ruchem transportowym w obrębie magazynów i parkingów.

  • maw_events_dyspozycja

    Plik maw_events_dyspozycja.js obsługuje przydzielanie miejsc oraz zarządzanie dyspozycjami w procesie awizacji. Umożliwia dynamiczną konfigurację transportu, automatyczne wysyłanie powiadomień SMS oraz zapis do bazy danych, co poprawia organizację ruchu transportowego.

  • Powiadomienia SMS

    W czasach nowożytnych firmy coraz częściej korzystają z automatycznych powiadomień SMS, aby zapewnić klientom lepszą obsługę. Ta technologia pozwala firmom szybko i łatwo wysyłać spersonalizowane wiadomości do swoich klientów, informując ich o aktualizacjach, rabatach i ofertach specjalnych. Korzystając z automatycznych…

  • j_mail.js

    W dzisiejszym cyfrowym świecie automatyczne wysyłanie wiadomości e-mail jest ważnym narzędziem dla firm, które pozwala firmom pozostawać w kontakcie z klientami, zwiększać wydajność i oszczędzać czas. Automatyczne e-maile to te, które są automatycznie wysyłane przez program komputerowy, zwykle wyzwalane przez…

  • Moduł dla administratora

    Moduł administracyjny programu znajduje się w zakładce administrator. Moduł administratora jest niezbędnym elementem systemu, gdyż za jego pomocą użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia może modyfikować sposób działania programu magazynowego WMS. Administrator posiada szereg opcji do wyboru za pomocą których konfiguruje się…

  • sms.aspx

    Platforma StudioSystem to kompleksowy pakiet do marketingu cyfrowego i analiz, który umożliwia firmom łatwe tworzenie, zarządzanie i śledzenie kampanii marketingowych. Ta platforma została zaprojektowana, aby pomóc firmom zmaksymalizować zasięg i zaangażowanie docelowych odbiorców, a także oferuje różnorodne funkcje i narzędzia,…

  • maw_ach.js

    Funkcjonalność odpowiedzialna za zmianę statusu awizacji podczas realizacji procesów logistycznych wewnątrz oddziału. Poszczególne kroki rejestrowane są w dynamicznie formatowanym formularzu.

  • Integracja z wagami samochodowymi – maw_waga_.js

    Wdrożenie systemu do awizacji transportów coraz częściej sprowadza się do implementowania kompleksowej obsługi wysyłek i dostaw w magazynach, centrach logistycznych lub fabrykach. Jednym z istotnych elementów rozbudowanego systemu jest kontrola wagi pojazdów. W celu zapewnienia tej obsługi wprowadziliśmy w naszym…

  • Transakcja JQS

    Transakcja JQS w systemie SoftwareStudio umożliwia szybkie i elastyczne przetwarzanie danych w środowisku aplikacji webowej. Dzięki niej użytkownicy mogą efektywnie zarządzać informacjami i dostosowywać funkcjonalności do indywidualnych potrzeb biznesowych.

  • ssJob

    Aplikacja ssJob pozwala na wykonywanie automatycznie zadań w określonych odstępach czasowych. W celu utworzenia nowego zadania należy wypełnić tylko pola wymagane przez konkretne zadanie. Wartości zapisywane są w tabeli _jobs. Czytaj więcej: Korespondencja mailowa Najczęstszym sposobem wykorzystywania maili u Naszych…

Czytaj więcej:

  • Korespondencja mailowa

    Najczęstszym sposobem wykorzystywania maili u Naszych klientów jest wysyłka powiadomień mailowych, czyli komunikacja jedno stronna nadawca – > odbiorca. Natomiast jesteśmy też w stanie pobierać wiadomości ze skrzynki klienta i umożliwić komunikowanie się dwustronne oraz wyświetlić całą korespondencję mailową dotyczącą jednego temat. Konfiguracja konta Musimy mieć w systemie zdefiniowane konto pocztowe. Konto będzie wykorzystywane do wysyłania wiadomości

    StudioSystem

  • Tabela _historia_archiwum

    Tabela stanowi archiwum dla zapisów z tabeli _historia. Identyfikator dokumentu (REFNO), kartoteki (NRID), dla której dopisywany jest rekord w tabeli _historia, zapisywany jest w polu _historia.REFNO. Zestawienie tabel bazy danych i opis ich kolumn znajduje się w module Administracja, menu Dokumentacja >> Tabele. Pola tabeli _historia_archiwum: KolumnaTyp kolumnySzerokośćOpisACHvarchar1Status wiersza tabeliAKTYWNEbit1Oznaczenie czy dany wiersz tabeli jest aktywnyDDOWODdate3Data powstania zdarzeniaDZIENdate3Dzień

    Baza danych StudioSystem

  • Tabela dwrek

    Dokumenty powiązane z dokumentami reklamacji. Pozycje związane z wysyłką – kurierzy, serwisy – przyjęcie, wydanie. Pola tabeli dwrek: ACHvarchar1Jednoznakowe oznaczenie stanu danego wiersza w tabeli: 0-bufor, 1-zatwierdzony, X-usunietyAKTYWNEbit1Oznaczenie czy dany rekord jest aktywny lub nie, wartość domyślna NULL nieokreślonyDATASPEDYCJIINdate3Data przesyłkiFAKTURAvarchar50Numer faktury za usługę ID_DWREKint4Unikalny identyfikator w ramach tabeliKIEDYdatetime8Data i czas dopisania rekordu do bazyKODvarchar20Kod pozycji, sposób dostawy –

    Baza danych

  • sms.aspx

    Platforma StudioSystem to kompleksowy pakiet do marketingu cyfrowego i analiz, który umożliwia firmom łatwe tworzenie, zarządzanie i śledzenie kampanii marketingowych. Ta platforma została zaprojektowana, aby pomóc firmom zmaksymalizować zasięg i zaangażowanie docelowych odbiorców, a także oferuje różnorodne funkcje i narzędzia, które pomagają firmom w maksymalnym wykorzystaniu działań marketingowych. Jedną z funkcji oferowanych przez platformę StudioSystem jest

    Transakcje SYS

  • x_mail.aspx

    Transakcja pozwala na wysyłanie wiadomości e-mail z poziomu programu. Parametry wiadomości są konfigurowalne: lista odbiorców, szablon treści wiadomości z możliwością odczytania danych (np. dane dokumentu, dla którego wysyłana jest wiadomość). Konfiguracja Elementy konfiguracji uruchomienia transakcji: Połączenie z serwerem pocztowym – definiowane w module ADMINISTRACJA – Parametry. Definiujemy adres serwera pocztowego, nazwę użytkownika, hasło użytkownika oraz adres e-mail

    StudioSystem Transakcje SYS