Transakcja x_details pozwala na prezentowanie użytkownikowi oprogramowania informacji dotyczących szczegółów danej kartoteki lub dokumentu. Transakcja często znajduje zastosowanie w połączeniu z transakcję x_tab, do wyświetlania szczegółów w pierwszej zakładce podglądu.
Uruchomienie polega na wywołaniu transakcji z parametrami pozwalającymi na jej wykonanie.
- refno – WYMAGANY – wskazuje na nazwę parametru opisującego podgląd szczegółów
- szerokość – OPCJONALNY – pozwala określić jaką szerokość ma stanowić rozmiar pojedyńczej informacji, jeżeli wpiszemy 100% to będzie na całą szerokość strony, 50% szerokość połowa strony spowoduje że informacje będą wyświetlane w 2 kolumnach. Podanie 33% spowoduje wyświetlanie informacji w 3 kolumnach, każda o szerokości 1/3 strony
fontsize – OPCJONALNY – pozwala na określenie rozmiaru czcionki jaką będą wyświetlane informacje - ostatni parametr o dowolnej nazwie – WYMAGANY – pozwala przekazać unikalny klucz do odszukania pozycji w bazie. Nazwa parametru nie jest istotna.
przykład uruchomienia:
role_sys/x_details.aspx?refno=DTS_KNASO&szerokosc=30%&fontsize=14&nridasn=
KONFIGURACJA
Dokonuje się z poziomu modułu
KONFIGURACJA
sekcja konfiguracja informacji,
pozycja DETAILS – podgląd szczegółów
Edycja tabeli odpowiada funkcjonalnie konfiguracji widoków SQL z pewnymi ograniczeniami. Należy podać:
unikalną kod transakcji
nazwę opisującą do czego służy
wskazać źródło danych, domyślnie SoftwareStudioConnectionString
Wprowadzić zapytanie SQL do bazy, które ma zwrócić wyniki, zalecane jest podawanie zapytania SELECT z klauzulą TOP(1)
Filtr Kolumna – obowiązkowe wskazanie wg jakiej kolumny z zapytania ma być odszukany wiersz do wyświetlenia szczegółów. Najczęściej są to kolumny identyfikujące np. NRIDASN, REFNO itp.
Po wprowadzeniu danych podstawowych związanych z zapytaniem SQL do wyświetlenia szczegółów należy zdefiniować co konkretnie i jak chcemy wyświetlić. W tym celu korzystamy z polecenia EDYTUJ KOLUMNY z menu nad tabelą. W nowym oknie wyświetlona zostaje lista kolumn z zapytania SQL. Należy zdefiniować
tytuł dla każdej kolumny który będzie wyświetlany będzie nad okienkiem informacji.
Szerokość kolumny pozwala spersonalizować jak szerokie ma być w pikselach okno informacji.
sposób formatowania danych dla kolumn typu datatime
wyrównanie informacji w okienku np. centrowanie
określenie koloru tła dla danej informacji
Zmienne w zapytaniu
W zapytaniu możemy podać zmienne, które zostaną zastąpione wartościami systemowymi danego użytkownika. Znajduje to zastosowanie w programie przy wykorzystaniu funkcji tabelarycznych.
Zmienne:
- @KTO – login użytkownika
- @MAIL – mail użytkownika
- @ROLASYS – kod roli systemowej
- @MPK – symbol komórki użytkownika
- @MAGAZYN – symbol magazynu użytkownika
- @KTRHID – symbol identyfikatora
- @ODDZIAL – symbol oddziału użytkownika
- @DATA – data bieżąca
- @REFNO – wartość odczytana z ostatniego parametru
Przykład zapytania:
SELECT TOP(1) TYPDOK, REFNO_DPZLE, REFNO, DDOWOD, NRDOKUMENTU, NAZWA, SKROCO, ULICA, MIEJSCOWOSC, NIP, KODPOCZTOWY, MAGAZYN, NRZAMOW FROM [dbo].[sf_dpzle_refno](@REFNO)
Uwaga:
Czytaj więcej:
Raporty.aspx
Transakcja role_rap/raporty.aspx pozwala na podgląd wydruku lub generowanie plików z wynikami raportu w formacie XLS lub PDF. Uruchamiając transakcję należy podać parametry wymagane oraz można opcjonalne. Dodatkowe dowolne parametry przekazywane przy uruchomieniu transakcji zostaną przekazane jako wartości generowania raportu (parametry raportu przygotowanego w Report Builder). Parametry wymagane raport Parametr raport wskazuje na ścieżkę i nazwę pliku szablonu raportu jaki chcemy
Konfiguracja Transakcje SYS eang kody kreskowe raporty SQL reporting services
div_grid.aspx
Funkcja siatki pulpitu nawigacyjnego (div_grid) pozwala użytkownikom szybko uzyskać wgląd w ich projekty, zadania i dane z jednego widoku. Użytkownicy mają dostęp do szerokiego zakresu danych, w tym harmonogramów projektów, elementów dostarczanych, zadań i innych, które można monitorować i zarządzać nimi w czasie rzeczywistym. Pulpit nawigacyjny zawiera również wizualne wykresy i mapy, które można dostosować
submenu_8.aspx
Menu szczegółów platformy jest jedną z najbardziej przydatnych funkcji platformy, ponieważ pozwala użytkownikom łatwo uporządkować informacje o projekcie w jednym miejscu.
x_delete.aspx
Usuwanie danych z bazych jest możliwe za pomocą transakcji x_delete.aspx. Menu KONFIGURACJAZmienne w zapytaniu Transakcja x_delete.aspx pozwala usuwać trwale dane z bazy lub zmieniać oznaczenie ACH. Transakcja wymaga podania parametrów: tabela – nazwa tabeli z której dane mają być usunięte lub zmieniony status ACHkolumna – nazwa kolumny w tabeli według której następuje odszukanie wiersza, jest to zwykle identyfikator kolumna refno, nridXXX.refno –
x_update.aspx
StudioSystem umożliwia firmom przechowywanie, przeglądanie i zarządzanie danymi w zorganizowany sposób. Umożliwia także użytkownikom dokonywanie zmian w bazie danych, w tym dodawanie i usuwanie danych, a także modyfikację istniejących rekordów. Dodatkowo platforma zapewnia interfejs umożliwiający użytkownikom szybkie i łatwe przeglądanie i analizowanie danych. Pomaga to firmom podejmować świadome decyzje dotyczące ich danych i wprowadzać zmiany